۸ مهر ۱۳۸۸

دروغ گویی رئیس کمیته انظباطی دانشگاه شیراز

خبرگزاري دانشجويان ايران - فارس
به گزارش ایسنا از شیراز، دکتر سید حسین کارپرور فرد، معاون دانشجوئی دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند دانشجو را از ادامه تحصیل منع و یا محروم کند، گفت: در جریان اتفاقات آذرماه سال گذشته و حوادث پس از انتخابات هیچ دانشجوئی به کمیته انضباطی معرفی نشده است. وی با بیان اینکه کمیته انضباطی رسالت خود را تنبیه نمی داند، ادامه داد: رویکرد کمیته انضباطی دانشگاه شیراز تنبه به جای تنبیه است و به همین دلیل کمیته انضباطی به صورت آنی و ضرب الاجلی به مباحث ورود پیدا نمی کند. معاون دانشجویی دانشگاه شیراز اصل مدارا با دانشجو را محور عملکردها در این دانشگاه اعلام کرد و گفت: در عین حال اگر مصالح کلی دانشگاه و دانشجو به مخاطره بیفتد، از حداقل ابزارهای انضباطی با قدرت و قاطعیت استفاده خواهیم کرد. این مقام دانشگاه شیراز با رد ادعای مربوط به نقش بسیج دانشجویی در ارائه گزارش به کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی تشکلی در کنار دیگر تشکل های صنفی و سیاسی دانشگاه است و از مزیت خاصی نسبت به دیگر تشکل ها برخوردار نیست. وی با تأکید بر ضرورت اتحاد و انسجام بین دانشجویان، هرگونه تلاش برای ایجاد دو دستگی و تفرقه در دانشگاه را مردود دانست و افزود: هم اکنون همبستگی و وابستگی بسیاری بین تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز وجود دارد و بی انصافی است کسانی که علاقه ای به ورود به این تشکل ها ندارند، از وجود تفرقه بین تشکل ها سخن بگوید. معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه پاسخ هر حرفی را نباید با چماق داد، چند صدایی را از شرایط و ویژگی های مهم دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: در فضای دانشگاه باید ظرفیت شنیدن صدای مخالف وجود داشته باشد و پاسخ ها هم منطبقی و مستدل باشد. اگرچه برخی اوقات سخنان از خط خود فراتر رفته و جنبه توهین به خود می گیرد. دکتر کار پرور فرد در پاسخ به سئوالی درباره دانشجویانی تعلیقی اتفاقات آذرماه گذشته گفت: برای این دانشجویان متناسب با تخلف صورت گرفته، احکامی صادر شده که حداکثر آن 2 ترم محرومیت از تحصیل است و با اتمام زمان محکومیت، امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان وجود دارد.
این در حالی است که به گزارش خیرنامه شیراز بعد از برگزاری تجمعات ۱۶ و ۱۸ آذر87 در دانشگاه شیراز ، ۳۷ نفر از دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند که در مجموع برای ۱۸ نفر از آن ها ۲۸ ترم محرومیت از تحصیل صادر شد.
همچنین لازم به ذکر است که بعد از روی کار آمدن دولت نهم و انحلال غیر قانونی انجمن اسلامی شیراز و علوم پزشکی تا کنون تشکل مستقل سیاسی در این دانشگاه شکل نگرفته است و تمامی تشکل های موجود همه به یکی از نهادهای حکومت وابسته اند لذا طبیعی است که میبایست همبستگی و وابستگی بسیاری بین آنان وجود داشته باشد.
بر خلاف اظهار نظر معاون دانشجوئی دانشگاه شیراز مبنی بر اینکه حداکثر احکام کمیته انضباطی 2 ترم محرومیت از تحصیل است و با اتمام زمان محکومیت، امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان وجود دارد.پرونده 12 تن از این دانشجویان به کمیته انضباطی وزارت علوم ارجاع داده شده است و کمیته انضباطی دانشگاه شیراز از این نهاد درخواست نموده است که برای آنان احکام اخراج،تبعیدویا تغییر رشته را صادر نماید.هم اکنون که9 روز از شروع سال تحصیلی جدید وپایان مدت 2ترم محرومیت از تحصیل تمامی این دانشجویان می گذرد هیچ کدام حق ورود به دانشگاه شیراز و ادامه تحصیل را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر